Skip to content

Taller/recullida de propostes pel Pla (als comentaris trobareu la crònica d’alguns participants)

gener 21, 2012

Aquest de matí s’ha portat a terme el que es preveu com l’únic dia de taller per a recollir i tractar propostes pel nou reglament. Encara que existeix la possibilitat de que se’n facin d’altres sembla ser que es conformaran amb deixar de marge fins al 3 de febrer per fer aportacions a través del web. Els assistents hem tingut una presentació per part de l’alcalde, el tinent d’alcalde i la persona responsable de la empresa Civis sobre el taller i la diagnosi (la que ja es va presentar prèviament) a les 10.15h, en acabat un esmorçar i quan passaven pocs minuts de les 11 ens han dividit en 3 grups ( al 4rt, el de l’agenda de participació no tenia gaires inscrits- cosa lògica si pensem que no s’ha participat en establir els criteris per tal de dissenyar-lo), i hem procedit a realitzar els “tallers”.

La sensació que s’extreu d’entre els membres de l’assemblea i d’altres persones a qui hem consultat és que ha estat un exercici tutelat i que en definitiva no ha arribat a les expectatives dels participants.

A més el fet de dividir les persones en grups ha fet que les possibles aportacions que ens poguéssim fer entre nosaltres hagin estat impossibles de correlacionar en els altres aspectes; p.ex. si des del grup que es tractava la xarxa d’entitats sortia una proposta que després hi calgués una menció al grup de normativa o a l’inrevés, ha estat impossible que ho coneguéssim fins acabada la sessió i de forma informal…

El que a partir d’ara encara quedi un temps d’aportacions via internet sembla necessari, donat que per exemple del treball previ desenvolupat des de l’assemblea ens adonem que han quedat coses pendents d’aportar (deixem un híbrid del reglament tipus de la Diputació de Barcelona + les aportacions extretes del treball de cerca d’altres reglaments existents i operatius al nostre país). Igualment si algú esta interessat o troba que li dona alguna idea que pot aportar benvingut sia.

A part d’acabar d’enllestir les nostres aportacions només ens queda desitjar que l’aplec de les propostes que es presentara més endavant, d’entitats i ciutadania més les ja recollides dels tallers amb polítics d’una banda i tècnics d’una altre respecti al màxim la voluntat de les persones que han mostrat l’interes i compromís pel que fa a la participació ciutadana a la nostre vila.

Tant de bo a la primavera, termini que ens han indicat des del consistori i empresa per enllestir el procés, puguem sentir-nos partíceps d’alguna cosa més que d’omplir uns papers de bones voluntats.

One Comment leave one →
  1. jaume permalink
    gener 22, 2012 5:23 pm

    QUI DIU COMENTARI DIU RESUMEN…: TALLER DE COMUNICACIÓ

    CRONICA DE UN TALLER DE MANUALIDADES COMUNICATIVAS

    convocados por el ayuntamiento, nos reunimos en un taller de trabajo, destinado a implementar sistemas de mejora en la comunicación entre el ayuntamiento y la ciudadania.
    Ya en el momento de iniciar los trabajos… un problema metodologico. Somos 7 ( y alguno de ellos rebotado de otro taller anulado por falta de quorum…). Parece ser que después de la intensa campaña de imformación desplegada por el ayuntamiento, ni la perspectiva de un suculento almuerzo ha movilizado a la población. Este pequeño detalle no desanima al coordinador del taller… el plan de trabajo se mantiene.
    Una compañera propone una reunión menos tutelada, más sencilla dado el numero de participantes; pero al final se impone la tesis de la organización y trabajaremos en microgrupos, sobre cuatro ambitos ligados con la comunicación.

    Como imformación previa unos datos sobre los asistentes:
    1 representante de l’associació d’amics del ferrocarril (i antiguo regidor del ayuntamiento)
    2 miembros ligados a asociaciones de fotografia (una de ellos miembro del EMA “el masnou actiu”http://es-es.facebook.com/people/El-Masnou-Actiu-Ema/100002673780455)
    1 militante de un partido politico.
    los tres restantes ligados a l’assamble indignada.

    Después de reunirnos en dos grupos procedimos a aportar nuesras ideas, en cada uno de los epigrafes programados.
    El resumen del trabjo efectuado es el siguiente:

    PARTICIPACIÓ AL PLE
    Exigencia de respuestas a precs i preguntes. Medios para ello.
    Posibilidad de llevar al pleno preguntas mandadas via mail. No precisar la presencia fisica para poder intervenir. La duración y su estructura es antiparticipativa.
    Intervenciones ciudadanar reflejadas en el acta. Objetividad.
    No participar al final de la sesion.
    Posibilidad de intervenir, previa demanda regulada, por parte de la ciudasdanía.
    Intervenición con posibilidad de respuesta sobre temas de interés.

    Orden del día con acceso a la documentación a tratar a disposición de la población con anterioridad; para permitir la participación en igualdad en el pleno.
    Pleno paralelo, con periodicid mensual
    delegdos de barrio, para intervenir en defensa de intereses territoriales.

    OFICINA D’ATENCIÓ AL CIUTATADÁ
    Descentralización a barrios-
    aprovechamiento de locales municipales.
    Que sea una oficina mixta (coordinación con otras administraciones)
    publicitarla.
    Atención telefonica

    MITJANS PUBLICS
    Radio local.
    Fichero de entidades.
    WEB municpal… más intuitiva.
    mejorar su calidad imformativa – no publicitaria – , con la publicación de elementos que mejoren el control de la actividad: presupuesto municipal desglosado.
    Permitir la suscripción de la población a temas concretos (RSS)
    puntos de imformación en barrios.
    Permitir el acceso de las entidades a los medios publicos.

    MITJANS PRIVATS
    Su labor es independiente.
    Entre la exigencia de evitar subvenciones y su necesidad como medios de comuicación.

    Al final de la sesión surgen de nuevo quejas sobre la metodología; por la innecesaria tutela de la sesión; evitando el debate entre todos
    Se pone en entredicho la falta de cintura (o voluntad) por parte del coordinador para ajustar el plan de trabajo a la realidad de la situación. El coordinador manifiesta que hará llegar (via reglamentaria) las quejas del grupo a los responsables municipales.
    Recogemos el compromiso, tanto del conductor de la sesion como de jaume oliveras, de que nos harán llegar “el retorno” de los trabajos realizados en la jornada.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: