Skip to content

Drets i “deures”

Desembre 29, 2011

Som en uns dies complicats per a quedar i tractar els temes que venim treballant des de l’assemblea ja fa temps. També cal reconèixer que ens hem guanyat un respir i per això aquests dies “festius” fem un petit descans fins el dia 8 de gener.

Tot i això, i com a “deures”, a continuació deixarem enllaçada informació dels últims dies i sobre el proper taller que es portarà a terme per a “desenvolupar” el Pla de participació ciutadana, el seu reglament i la posterior modificació al ROM en consonància amb els anteriors, (el Pla ja esta fet des de la regidoria  i en aquest taller de 3 hores pretenen recollir tots els aspectes a sumar o no al seu disseny).

Be, abans de deixar la informació a desenvolupar, volem fer-vos partíceps d’algunes sensacions extretes de l’últim Ple, el de desembre.

A part de desordenat per tal de facilitar la participació d’una regidora que estava malalta i a la que li desitgem que es trobi millor, va ser una mostra més de la falta de voluntat política d’atendre algunes peticions ciutadanes i polítiques que es van repetint una vegada i un altre.

Podeu accedir al vídeo del Ple (felicitacions al consistori, han millorat moltíssim el so i es pot seguir perfectament el que es diu, desitgem que tinguin més fortuna en la modalitat on line on encara s’han presentat alguns problemes que de ben segur resoldran per que les persones que el segueixen des de casa, (40 en un dels moments que va saltar la senyal ens van informar) no es perdin res del que ens comenten els polítics.

Per la part política cal esmentar que no va haver-hi pràcticament participació de la regidora responsable de temes candents com ara Ca n’Humet o la informació (tractada en moció d’urgència) sobre el manteniment de totes les línies que disposem actualment de 1er d’ESO i P-3. Sempre ben coberta per la figura de l’alcalde es va diluir la implicació i la responsabilitat…

Va quedar palès de nou que els grups polítics del consistori també troben poca o nul·la resposta, comunicació o reconeixement per part de l’equip de govern i que no pensaven deixar passar com si res que el tema de la venda de pisos socials per part de l’Incasòl no es clarifiquessin les accions preses en contra o el fet de remarcar que cap gestió per part del govern va obtenir fruit, sinó que va ser la falta de compradors el que va acabar deixant el concurs desert i la anul·lació del procés.

A la moció sobre els desnonaments us trobareu com va ser passada a comissió informativa, ja que ara resulta que ni havent-la presentada amb temps van tenir la decència de desenvolupar-la plegats per aprovar-la o no al Ple, i ara hem d’esperar un mes més a veure si es posen d’acord.

També va ser molt extranya l’argumentació del regidor de manteniment sobre la urgència sobre el punt del contracte de neteja, que ja es va tractar al poc de prendre càrrec el nou equip, dient “els motius serien que algun responsable estava una mica despistat” i continuava “no em faci dir més coses sisplau perquè no… En fi, en té prou amb això?” quan li responia a un representant del PSC, però a algunes de les persones allà assistents ens van faltar aclariments…

Va donar per molt i per gens el Ple, i també és curiós que a l’hora d’oferir-nos per a desenvolupar la tasca de difusió dels punts de l’ordre del dia s’ens indiqui que hem de tenir referents o que es remeten al que diu l’ITA, encara que trobem lícit que seria millor si en participessin de crear nous aspectes de transparència i participació encara que ningú més els faci i no anar sempre a remolc i tard. Cal esmentar que el regidor de participació va argumentar en diverses ocasions “no és pot” quan argumentàvem la possibilitat de que publiquin o ens facin arribar la informació i la publiquem nosaltres, per disposar d’un ORDRE DEL DIA CONSULTABLE!

Ordre del dia consultable d’octubre

Ordre del dia consultable de novembre

Ordre del dia consultable de desembre

Es curiós que al article del web del consistori del Ple del mes de novembre si hi sigui consultable la moció conjunta de rebuig a la venda per part de l’INCASÒL de les promocions d’habitatge públic de lloguer de Can Jordana i del sector Llevant. Aprovada per unanimitat.

Encara i això ens congratulem perquè la iniciativa de repartir impreses les mocions (que prèviament vam aconseguir, perquè només cal voluntat) va estar molt ben acollida i desitgem facilités almenys el seguiment d’aquesta part del Ple.

No m’agradaria descuidar el fet de que encara quedaven persones per esmentar coses al torn de precs i preguntes i l’alcalde va fer el gest d’aixecar-se encara que va rectificar ràpidament però amb poca disposició a escoltar tot el que s’havia de dir. Tots portàvem més de 5 hores allà, el públic va tenir un bon comportament i va contemplar tot el que els polítics van voler dir, així que com a mínim, fora bo el detall d’assegurar-se que cap ciutadà es queda amb alguna cosa a dir quan en disposa el dret i arriba el seu moment.

També reprovar els repetits gestos i “ganyotes” del regidor Jaume Oliveras, que encara que escolti coses que no li agradin personalment, ha de mantenir una postura i comportaments educats vers a la ciutadania.

Es una mostra de necietat el agrair el bon comportament de l’assemblea el dia de presa de possessió, el esperar conflictivitat per part nostre, el prendre’s tots els comentaris com si fossin acusacions, el trigar mesos en respondre algunes instàncies o indicar-nos de forma molt aparentment falsa que s’ens respondrà a precs que es fan al Ple i no fent-ho en repetides ocasions posteriors.

El fet que es facin seus temes com el Pla de participació o la retransmissió dels Plens ja ens sembla be.

Per anar acabant, dir que s’ha publicat i començat a avisar als inscrits per rebre informació sobre el Pla, que el dia 21 de gener es procedirà a realitzar el taller de propostes sobre el Pla i el Reglament per entitats i ciutadania.

Volen fer aquest taller de 3 hores i cal fer una inscripció prèvia. Remarcar que “Per facilitar la participació de tothom, es disposarà d’un espai infantil dinamitzat i monitoritzat. Qui ho desitgi, podrà anar-hi amb els seus fills, que seran atesos durant tot el decurs del taller. És molt important indicar que es farà ús del taller en el moment de la inscripció“.

Deixar constància de que a l’hora d’inscriure’s s’ha de escollir entre un dels temes ( Normativa i regulació de la participació ciutadana, La xarxa d’entitats, La comunicació entre l’Ajuntament i la ciutadania i L’agenda de participació) per acabar de completar la inscripció. Alguns ja hem posat de manifest que el nostre desig es de participar i desenvolupar tots els temes i la resposta (cal dir que correcte en les formes) és :

Pel que fa a la teva inscripció del curs; entenem que tots els temes et poden interessar i això està molt bé, per a treballar més profundament la gent que ens munta el taller proposar divisió de grups, treballar per temes i després posar-ho tot en comú i recollir les conclusions. Tot això dependrà de les inscripcions al taller. Igualment quan s’acosti la data, els inscrits rebreu un correu amb més informació del funcionament de la jornada.

En només tres hores són moltes coses a tractar i hauríem d’obrir la possibilitat de realitzar varies sessions com ens va dir el seu dia en Jaume Oliveras quan vam fer una reunió amb ell per parlar sobre aquest aspecte.

Moltes coses oi? be, a continuació us enllacem uns quants arxius per poder-los consultar i encara que siguin festes podeu enviar missatges o mails a l’assemblea i us respondre’m.

Reglament orgànic d’El Masnou

Diagnosi prèvia al Pla de Participació (Civis)

Reglament tipus

Reglament de participació ciutadana d’Arenys de Mar

Rom de Vilafranca del Penedès

No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: