Skip to content

Qüestions sobre el “Pla de participació ciutadana”

Agost 26, 2011

A la trobada amb el T.A. Jaume Oliveras li hem presentat les següents qüestions. L’àudio d’aquesta trobada estarà disponible en breu i decidirem si fer una transcripció com amb el de l’àudio de la trobada amb l’alcalde.

1. Qui formarà la comissió especial?

2. Hi haurà participació ciutadana en la redacció del reglament de participació?

3. Quins grups o persones individuals participaran en la seva redacció?

a. Hem de preguntar si la diagnosi és el que hem trobat a la web i si és així i en relació amb el perfil de les persones que hi participaran….

4. No li sembla que es posa molt èmfasi a la participació associativa, sense tenir en compte cap altre tipus de participació? No creu que és important per a la creació d’aquest pla l’opinió de tots els ciutadans i ciutadanes i no només de les persones que pertanyen a alguna associació?

5. Si la diagnosi és el que hem trobat al web, creiem que és pobre ja que falta especificar quina metodologia s’ha emprat, i no aporta gaire ajut a la posterior elaboració del pla. Quan parla dels canals de comunicació, es tenen en compte la comunicació dels polítics-tècnics, dels polítics-polítics, de l’ajuntament-ciutadania, però s’ha tingut en compte la comunicació de la ciutadania cap a l’ajuntament? Fins i tot de la ciutadania envers els tècnics? Si el diagnòstic no és el que hem trobat, hem d’exigir que estigui penjat al web i si ja hi és, caldria que l’accés fos més senzill, ja que ens ha estat impossible trobar-lo

6. S’entén per la diagnosi trobada que per la seva realització s’han tingut en compte entrevistes i grups de treball amb associacions, tècnics i regidors, però, es va fer partícip a la resta de veïns i veïnes del Masnou d’aquesta diagnosi ? Com es va difondre la creació d’aquesta? Pensem que són errors que s’haurien d’haver tingut en compte a l’hora de crear el reglament i que no s’haurien de repetir.

7. Quins canals s’utilitzaran per fer efectiva aquesta participació?

8. De quina manera tindran en compte si la ciutadania està o no en desacord amb el reglament que en resulti?

9. Quina difusió se’n farà del reglament?

10. L’elaboració d’aquest reglament tindrà en compte la participació de l’Assemblea Indignada del Masnou?

11. La participació està totalment lligada a la transparència? Com la fomentareu?

12. Per posar un exemple d’errades en les vies de participació existents: Es considera que als plens municipals se li dóna a la ciutadania una via de participació en la política del poble, però els precs i preguntes dels ciutadans ni tan sols consten en acta, Quin és el motiu d’això No creu que seria important que quedés constància de les propostes, preguntes i comentaris realitzats pels ciutadans en el ple?

13. Per altra banda i tornant al ple i a la informació….. No creu que no es proporciona als assistents al ple tota la informació de forma clara i concisa per poder comprendre i així poder participar al ple? Pel que hem pogut comprovar als plens s’enumeren dades, que els regidors sembla que poden seguir en documents escrits, mentre que els ciutadans assistents al ple han d’intentar assimilar-les simplement escoltant. Creu que seria possible entregar als ciutadans que van al ple, la documentació amb la informació suficient per tal de poder seguir-lo de manera més fàcil?

14. Per últim, No creu que cal que es reestructuri la web municipal per tal que sigui més senzill trobar-hi la informació? I no creu que hauria de contenir dades econòmiques com per exemple pressupostos detallats ….?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: